• Chanto

Marques’Almeida Focuses on the Future Generation of Women

Updated: Oct 10, 2019

by SARAH MOWER via Vogue / photo Alessandro Lucioni


Gần đây, Marta Marques và Paulo Almeida đã cân nhắc kỹ lưỡng về nền tảng của thương hiệu Marques’Almeida. Như chúng ta đã biết: điểm nhấn của Marques’Almeida là sự sáng tạo với chất liệu denim; Marques’Almeida khởi xướng xu hướng quần jeans rách trong show diễn đầu tiên vào năm 2010 và sau đó là áo len rủ bất đối xứng. Những trang phục mang hơi hướng feminist của Marques’Almeida được biết đến với vẻ quyến rũ nhưng vẫn rất phù hợp để mặc hàng ngày.

Dành phần đầu của show diễn Spring 2020 để giới thiệu những chia sẻ của các “M’A girls”- những cô gái mặc đồ Marques’ Almeida và những người bạn, người mẫu mà thương hiệu đã tập hợp được thông qua kênh oline; Marques’ Almeida đã dẫn dắt các M’A girls tưởng tượng về lời nhắn họ muốn gửi tới con gái mình trong tương lai. Những câu trả lời chân thật đánh thức nhiều cảm xúc người xem như: “Bạn tìm thấy hạnh phúc khi bạn phát hiện ra điều đặc biệt về bản thân mình”; “Cô ấy luôn được yêu thương dù cô ấy có nghĩ gì đi nữa” hay “Đây mãi mãi là cơ thể của tôi , vì vậy hãy yêu nó.”


Trong bộ sưu tập này, Marta và Paulo đặc biệt quan tâm đến phom dáng: áo quây hình bong bóng; váy dài tỏa rộng từ vòng eo; áo khoác taffeta và suit bằng vải gấm oversize. Những chiếc quần jeans đặc trưng của Marques’ Almeida cũng được làm mới với phần cạp cao, ống rộng trong gam màu đen và đỏ ấn tượng bên cạnh màu xanh cổ điển.

Để thu hút giới trẻ, ngoài phong cách, các thương hiệu thời trang còn cần kiến tạo cả những giá trị đích thực. Khi có quá nhiều sự lựa chọn, việc xây dựng một cộng đồng người mặc không chỉ là một chiến dịch marketing mà còn cần mang ý nghĩa sâu sắc. Vì vậy nhiều người tò mò rằng Marques’ Almeida sẽ đối diện như thế nào với vấn đề phát triển bền vững của thời trang, đặc biệt với các sản phẩm denim vốn là trọng tâm của thương hiệu? Để giải đáp cho những băn khoăn này, Almeida khẳng định: “Chúng tôi đã nghĩ đến việc cải thiện vấn đề này bằng cách sản xuất denim trong nhà máy Ozone. Công nghệ này tái sử dụng nước trong hệ thống khép kín. Ai trong ngành thời trang cũng phải quan tâm đến vấn đề bảo vệ môi trường vào lúc này.”


--

Marta Marques and Paulo Almeida have been thinking hard about what they’re established with their brand recently. I’ll take the liberty of condensing what the couple said in their Hackney Road studio: It’s what they do with denim—they were the ones who triggered the whole holey, shredded jeans trend with their first show in 2010—and then asymmetrical sloppy knits, and subsequently, a cool kind of glamour that’s wearable on the street. Above all that, however, their main community pull is that they stand for the right of young women to take up more space in the world.

They gave over the beginning of their show to the video-screened thoughts of some of those M’A girls, the diverse gang of friends and models who they’ve gathered through their online enterprise. They’d simply asked them to imagine what they’d want to tell their daughters of the future. The unrehearsed answers—an effective, reflexive device for verbalizing what we should all recognize in ourselves—were incredibly moving to watch. An approximate sampling, scribbled down in the moment: “You find happiness when you discover what’s special about yourself,” said someone. “She is very loved, no matter what she thinks,” said another. “This is my body forever, so love it,” offered a third.


Occupying our rightful space—well, that’s a bigger issue than the clothes we wear, but how good when fashion converts itself into a platform for powering it onwards. In this show, there were indeed space-occupying shapes: big, strapless bubbles; long, large skirts springing from the waist; swaggering, size-ignoring taffeta coats and brocade suits. The go-to Marques’Almeida jeans, too, have turned wide and high-waisted, and super-wantable in black or red, or their classic blue.

Above and beyond style, for today’s generation, it’s genuine values that will make the difference in attracting and keeping loyalty. When there’s so much stuff to choose between today, ‘community’ means something far deeper than concocting marketing lip service—even when it gets to feminism, new generations are increasingly quick to smell out algorithmic rats. So to the question that every citizen-consumer is asking now: What about the issue of sustainability—particularly around the denim production which is at the core of Marques’Almeida? Will there be rivers running black, red, green, and blue if we buy their jeans? Not now, pledged Almeida. “We’re using an Ozone Denim factory. It uses and reuses the same water in a closed system. We’re on this issue now,” he said. “Everyone who’s in fashion just has to be.”


----------------------------

FLANERIE CONCEPT STORE

2nd floor, 21 Trang Tien, Ha Noi, Viet Nam

Hotline: (+84) 9 81 90 68 66


[website] http://flanerie.vn/

[instagram] flanerie_journal

[facebook] https://www.facebook.com/flanerie.hanoi/


#Flanerie #SpringSummer2020 #SS20 #LondonFashionWeek #LFW #Marquesalmeida #sustainablefashion #sustainable #ecofashion #feminist